?

Log in

No account? Create an account
Задизайнил несколько баннеров для раскрутки своего сайта Sazanka.org - Юрий Панчул [entries|archive|friends|userinfo]
Money can buy bandwidth. Latency requires bribing God.

[ website | My Website ]
[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Задизайнил несколько баннеров для раскрутки своего сайта Sazanka.org [Sep. 28th, 2009|10:16 pm]
Yuri Panchul
Задизайнил несколько баннеров для раскрутки своего сайта http://sazanka.org
Баннеры собираюсь использовать в Google AdWords как image ads (banner ads).
Какие мнения, идеи, критики насчет баннеров?

Вот голосовалка:

Poll #1463904 Какой баннер вам нравится больше?

Какой баннер вам нравится больше?

12(26.7%)
17(37.8%)
4(8.9%)
7(15.6%)
5(11.1%)
LinkReply

Comments:
Page 1 of 2
<<[1] [2] >>
[User Picture]From: lana_nz
2009-09-29 05:37 am (UTC)
Симпатично получилось! :)
А как называется фонт на баннерах?
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: panchul
2009-09-29 06:05 am (UTC)
Фонт называется Aoyagi Kouzan
http://www.shiawase.co.uk/2007/06/02/aoyagi-kouzan-font/
(Reply) (Parent) (Thread) (Expand)
[User Picture]From: realcomp
2009-09-29 05:40 am (UTC)
юра, если оценивать именно как "Баннер", то все говно.
на баннере стоит делать некое объяснение/побуждение к действию.
то есть вот этот банальный "клик хир" или типа того.
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: panchul
2009-09-29 05:59 am (UTC)
Это я понимаю. На самом деле у меня более тонкая цель - я хочу сделать таких "баннеров" штук сто на все сорта цветков сазанки, после чего получить статистику, сколько людей кликают на какой имидж из чисто иррационального желания кликнуть. Мне пришла эта идея после чтения трактата о восприятии красоты.
(Reply) (Parent) (Thread) (Expand)
[User Picture]From: spamsink
2009-09-29 05:40 am (UTC)
AdBlock справляется со всеми одинаково успешно.
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: blacklion
2009-09-29 05:53 am (UTC)
+1
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: zlat0ust
2009-09-29 05:42 am (UTC)
Но где же баннер про плевок из-за бугра?
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: panchul
2009-09-29 05:59 am (UTC)
А может еще про Подрабинека пункт внести?
(Reply) (Parent) (Thread) (Expand)
[User Picture]From: blacklion
2009-09-29 05:52 am (UTC)
Не вижу ни одного.
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: vg36
2009-09-29 06:06 am (UTC)
Понравились все. Разве что первая, видно, что цветок красивый, но выглядит - может из-за ракурса - одобранной.
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: julia28
2009-09-29 06:14 am (UTC)
Не смогла выбрать, мне все очень нравятся.
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: julia28
2009-09-29 06:18 am (UTC)
Если бы на юзерпик себе выбирала, то либо серенький, либо последний. А так все одинаково хороши. Прямо совершенство.
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: gul_kiev
2009-09-29 06:42 am (UTC)
Наличие статистики уже полученных ответов прямо в задаваемом вопросе несколько сбивает, мешает оценить.
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: vovapub
2009-09-29 06:43 am (UTC)
второй, там цветок более выразительный.
офтоп
мы в калифорнию собрались после крисмаса мб
в сан диего вероятно
это далеко от вас?
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: panchul
2009-09-29 07:00 am (UTC)
Сан-Диего далеко, мы в San Francisco Bay Area это в 500 милях на север.
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: yakobinets
2009-09-29 07:15 am (UTC)
Во всех случаях шрифт неудобочитаемый. Это я вам как дезигнер говорю.
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: panchul
2009-09-29 06:52 pm (UTC)
А какой шрифт в данном случае лучше?
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: vit_r
2009-09-29 11:48 am (UTC)
Шрифт мелкий. Фотки средней паршивости. На средней ещё ничего, но дизайн слабоват.

Лучше все цветы на нейтральном фоне пустить. Синее и чёрное слишком контрастны и забивают сами цветы. Размер цветка нормальный на первом.
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: panchul
2009-09-29 06:54 pm (UTC)
Ну цвета неба пришли от неба, хотя я возможно напутал с AdobeRGB <-> sRGB.
Я попробую все на серый background перенести. И какой еще можно background.
(Reply) (Parent) (Thread) (Expand)
[User Picture]From: st_hedvig
2009-09-29 12:54 pm (UTC)
Красота! Я, как всегда, за 4ерный..
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: skavish
2009-09-29 05:48 pm (UTC)

оффтоп

чтобы бы вы посоветовали человеку который хочет неспеша выучить японский с нуля? можно ли это сделать по книжке (какой)? или нужно обязательно ходить на курсы? спасибо!
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: panchul
2009-09-29 07:04 pm (UTC)

Re: оффтоп

В принципе можно и по книжке, но ИМХО гораздо лучше на курсах.
Бывают вечерние курсы при университетах и даже некоторых продвинутых Community College-ах. В последних они очень дешевые и проходят два раза в неделю с 6 до 9.

Напр. http://foothill.edu/schedule/catalog.php

JAPN 1 ELEMENTARY JAPANESE I 5 Units
Oral and written practice in the minimum competencies in language functions: vocabulary essential to basic communicative situations, grammar necessary for carrying out functions, signals for carrying out communicative tasks, and cultural skills in specific situations. Introduction to Hiragana, Katakana and about 80 Kanji. Language laboratory practice.

JAPN 2 ELEMENTARY JAPANESE II 5 Units
Further development of material presented in JAPN 1. Oral and written practice in competencies in language functions: vocabulary essential to daily communicative situations, grammar necessary for carrying out functions, signals for carrying out communicative tasks, and cultural skills in specific situations. Distinguishing formal and informal styles. Additional 120 Kanji pronunciation and recognition. Language laboratory practice.

JAPN 3 ELEMENTARY JAPANESE III 5 Units
Further development of material presented in JAPN 1 and 2. Oral and written practice in competencies in language functions: vocabulary essential to daily communicative situations, grammar necessary for carrying out various functions, signals for carrying out communicative tasks, and cultural skills in specific situations. Distinguishing formal and informal styles, and using honorifics. Making suppositions. Additional 120 Kanji pronunciation and recognition. Language laboratory practice.

и т.д.

JAPN 4 INTERMEDIATE JAPANESE I 5 Units
JAPN 5 INTERMEDIATE JAPANESE II 5 Units
JAPN 6 INTERMEDIATE JAPANESE III 5 Units

JAPN 13A INTERMEDIATE CONVERSATION I 4 Units
JAPN 13B INTERMEDIATE CONVERSATION II 4 Units
JAPN 14A ADVANCED CONVERSATION I 4 Units
JAPN 14B ADVANCED CONVERSATION II 4 Units

JAPN 23 MODERN JAPANESE SOCIETY, CULTURE & BUSINESS CUSTOMS 3 Units
Introduction to basic Japanese business conversation, etiquette, and culture. Development of fluency in the oral/aural language and ability to use appropriate language in business social settings, e.g., words related to respect, humbleness, status, gender, formality. Development of critical thinking skills by comparing viewpoints and values of diverse cultures. Understanding of ambiguities and appreciation of their role in business communication. Awareness of culturally appropriate behavior and body language, the practice of gift-giving, and socializing within a business setting. Understanding of decision-making processes in Japanese corporate culture.
Prerequisite: JAPN 3 or equivalent.

JAPN 25A ADVANCED COMPOSITION & READING 4 Units
JAPN 25B ADVANCED COMPOSITION & READING 4 Units

JAPN 33 INTRODUCTION TO JAPANESE CULTURE 4 Units
Introduction to Japanese culture, Zen and Confucian influences on social ethics, behavior and attitudes. Emphasis on practical application of discipline and expression through development of skill in brush writing, and analysis and interpretation of haiku.

JAPN 36 SPECIAL PROJECTS IN JAPANESE 1 Unit
JAPN 36X SPECIAL PROJECTS IN JAPANESE 2 Units
JAPN 36Y SPECIAL PROJECTS IN JAPANESE 3 Units
JAPN 36Z SPECIAL PROJECTS IN JAPANESE 4 Units

JAPN 103 JAPANESE BUSINESS CULTURE & ETIQUETTE 1 Unit
Introduction to basic Japanese business etiquette and culture. Basic business greetings and interactions. Culturally appropriate behavior and body language. The role of gift giving and socializing in a business setting. The decision-making process in Japanese corporate culture.

JAPN 192 COMMUNITY SERVICE LEARNING FOR JAPANESE 1 Unit
For students who desire training and technical support in experiential learning as a community volunteer in Japanese language and culture.
(Reply) (Parent) (Thread) (Expand)
[User Picture]From: nata_pik
2009-09-29 06:25 pm (UTC)
второй самый удачный
(Reply) (Thread)
Page 1 of 2
<<[1] [2] >>